Interjú Várhegyi Tamással

Várhegyi Tamással kászítettem interjút. SEO, tőzsdei szoftver, tanácsadás, tréningek, weboldal, marketing, online vállalkozás itthon és külföldön. Ezek a szavak jellemzik Tamás munkásságát. A fő profilja viszont, amiben már immáron 7 éve foglalkozik, az az online vállalkozásépítés és marketing.

Több tucat vállalkozás elindításában és felfuttatásában vett részt, így itthon és külföldön is. Irányított már 300 millió forint értékű weboldalakat is. Élő tréningeket is tart, amiken már több 100 fiatal és lelkes vállalkozó vett részt.

Tamás nagyon büszke a szabad és független életmódjára, amit évek alatt fel tudott magának építeni és amit elmondása szerint soha nem adna fel semmiért. Bárhol, bármit és bármikor. Ezt a szabad, eredményes életet és marketingfilozófiát adja át ügyfeleinek és most is betekintést nyerhettek sikerguru közönség ebbe a szuper filozófiába.

Szia Tamás, köszönöm, hogy ma velünk tartasz.

Szia, szia és üdvözlöm a hallgatókat is.

Készen állsz, hogy ellássál minket hasznos információkkal?

Abszolút, hajrá.

A küldetésed nekem nagyon tetszik, rögtön, ha valaki felmegy a weboldaladra, ami hogy is hangzik?

http://onlinesikertitok.hu

Tehát ha valaki felmegy az onlinesikertitkok.hu-ra, akkor rögtön a küldetéseddel találja szembe magát, ami pedig így hangzik, hogy vállalkozó szellemű fiataloknak segítek az önmegvalósításban, olyan online technikákkal, amikkel automatikus jövedelmet és szabad életmódot teremthetnek.

Az élet túl rövid ahhoz, hogy egy íróasztal mögött éld bezárva. Csináld inkább, amit szeretsz, amikor akarod, és ahol akarod. Ezt a küldetést lehet olvasni a weboldaladon. Ez a szabad életmód szerintem ez az a mi korosztályunk igazi álma.

A kérdésem az az, hogy mi pontosan az, amit csinálsz Tamás?

Én most ezt a filozófiát képviselem, oktatom, írom meg könyvben, tartom tréningeken, közvetítem a blogomban is, mert ez engem nagyon megfogott. Egy jó 7-8 évvel ezelőtt nekem nagyon hosszú útkeresésem volt így az egész életben, hogy megtaláljam azt, hogy mit is, meg hogy is szeretnék csinálni.

Aztán a mi generációnkra az y generációra egyébként is jellemző, hogy nagy a választék és sok mindent kell, illetve lehet kitapasztalni és már nem komfortos egy munkahely, nem komfortos egy íróasztal mögött ücsörögni és ebből a akartam egy kiutat, elsősorban talán magamnak, utána pedig másoknak segíteni ebben.

Úgy tűnik, hogy egy hatalmas nagy problémára adsz megoldást, legalább is, ahogy olvasgattam a weboldaladon és a közösségi média profiljaidon. Körbe tudnád írni, hogy mi is ez a probléma, amire megoldást adsz nekünk?

Szerintem az én generációm már az iskolában, vagy a karrierje elején egy hihetetlen fallal találkozik, ha nem azt az életmódot képzeli el, amit így a társadalom meg a multinacionális cégek diktálnak neki.

Ha ezt elfogadja és képes 15-20 évet egy iskolapadban ülni csöndben, aztán 40 évet egy íróasztal mögött ülni csendben és az tetszik neki, amit az orra alá tolnak, akkor nagyjából rendben van, de ha nem, ha egy szabad életre vágyik, rugalmas munkaidőre vagy rugalmas munkahelyre vagy kihívásokra, vagy arra, hogy a benne lévő gondolatokat megvalósítsa.

Ez nem feltétlen csak egy vállalkozási ötlet lehet, bár az, aki hozzám fordul, az többségében ezzel találkozik, de van, aki csak utazgatni szeretne és ennek első lépésként valamilyen olyan jövedelmet fölépíteni, ami ezt később lehetővé teszi.

Ilyesmi sehol, senki nem kínál, tehát nincsenek ilyen álláshirdetések, nincsenek ilyen képzések, nincsenek ilyen bevett társadalom által elismert dolgok nekem sem voltak.

Nekem még annyira sem, én Amerikába jártam ki bármi fajta online biznisz, vagy online passzív jövedelemépítő tanfolyamokra, hogy egyáltalán az alapokat összeszedjem. Aztán azokat kezdtem el itthon alkalmazni. A közvetlen környezetemben nagyon sokan jelezték, fú ez milyen érdekes, milyen hasznos.

Nagyon sokan lettek erre kíváncsiak és akkor így tapasztaltam meg azt, hogy én nem egy egyedüli kis nem tudom, mi vagyok, hanem tényleg sok hozzám hasonló ember van, aki keresi, hogy hogy lehet nem alkalmazottként, vagy legalábbis nem annyira bezárva, mint a régi klasszikus alkalmazotti létben boldogulni.

Te ezt mutattad meg az embereknek.

Igen.

Ez hasonlít a passzív jövedelemhez? Hogy hogyan tudunk kialakítani passzív jövedelmet?

pénz: hogyan gazdagodjunk meg

Alapvetően igen, tehát én abban hiszek, hogy mindenki csak azt csinálja, amit szeret, a többit, azt passziválja. Erről egyébként az új könyvem fog főleg szólni. 3 réteg van erre.

Automatizmusok, alvállalkozók és alkalmazottak. Hogy ezt a 3 réteget, hogy kell megválasztani, illetve milyen feladathoz mi társul annak van egy összetettebb módszertana, de a lényeg, hogy ezen a 3 rétegen küld át az összes feladatot, amivel találkozol és nem szimpi. Nem olyan, amit te csinálni szeretnél, vagy nem érzel hozzá tehetséget, kedvet ebben a 3 rétegben automatizálni kell, akár szoftverrel akár pedig emberi tényezővel, hogy ne keljen vele foglalkozz.

Ez nagyon jól hangzik és a könyvedre majd később rátérünk. Említetted, az elején azt, hogy a mi generációnk, úgy mondtad, hogy ők már egy kicsit szabadabbak. Én is hallgattam nem is olyan rég egy jó pár videót, hogy mekkora különbségek vannak a generációk között és, hogy ezt megérteni mennyire létfontosságú a mai világban. Melyik az a generáció, amelyikről beszéltél?

Tehát akik a 1980 és utána születettek, ők az y generáció. Vagy hát mi vagyunk ez az y generáció. Én 83-as vagyok egyébként, én még az elejéből

Már voltál alkalmazott, marketingvezető, cégvezető, majd vállalkozó, és hogyha jól olvastam, akkor tőzsdéztél is. Mindemellett pedig az MLM világát is kipróbáltad. Ezt mennyi idő alatt tudtad össze sűríteni ezt a sok tapasztalatot?

Jó kérdés, szerintem egy 4-5 év biztos volt. Ez az, amire az elején kitértem, hogy egy nagyon hosszú útkeresésem volt. Én tényleg nagyon elkötelezett voltam abban, hogy ne kelljen bezárva lennem 8-17-ig bárhol, ezért mindent kipróbáltam, amit az orrom elé tettek és mást kívánt meg mást kínált, de mindegyiknek megtaláltam a maga korlátait.

Egyébként én mindenkit tisztelek, aki más-más régiókba találta meg a boldogulását, de én hosszú távon se a tőzsdébe se az MLM-be se a cégvezetésbe, se a klasszikus vállalkozásba nem találtam meg a számításaimat, mert mindig azokba is valamifajta korlátok szembejöttek, úgyhogy maradt az online.

Szerinted mennyi az a felkészülési idő? Tehát lehet hallani, hogy csináld azt, amit szeretsz, nem kell sosem dolgoznod a pénzedért. Mennyi idő kell ahhoz, hogy az ember, mert ez egyértelműen nem egy pár hetes, pár hónapos folyamat, amiről beszélünk!? Mi a tapasztalatod ezzel kapcsolatban?

Nagyon változó, tudod, ez attól függ, hogy hol van a start vonal. Mennyire távolról indul milyen alaptudása van ahhoz, amilyen utat választ magának.

Ha egy klasszikus begyöpösödött alkalmazott 10 éve csak zsörtölődik, és mindenki mást hibáztat, és akkor egyszer csak szembe jön vele, hogy hú, online vállalkozás, hát akkor neki borzasztó hosszú idő, ha egyáltalán eljut oda, mert, hogy le kell küzdeni a fejében lévő akadályoktól kezdve mindent és azokat a technikai ismereteket is meg kell, szerezze.

Ezzel szemben a mai generáció gyakorlatilag az internetbe született bele, könnyen kezeli a számítógépet, internetet, mindenféle technikai dolgokat, nyitott, kreatív, ők azért ezt nagyon hamar össze tudják szedni. És ha el tudnak szakadni, motiváltak abban, hogy elszakadjanak a jelenlegi helyzetből, amiben vannak, akkor ez nagy hamar megtörténhet.

A hamar az mi úgy kb.? 3 hónap 3 év, ennek a fiatalabb korosztálynak?

Szerintem ez hónapokban mérhető. Egy jó ötletre mondjuk egy alkalmazott valamit részmunkaidőben elkezd, szerintem 3-6 hónap alatt eljuthat arra a döntési pontra, hogy maga választ. Hogy folytatom még a régit, mert biztonságot ad, mellette építem az újat, vagy akkor átülök az új hajóba.

3-6 hónap rettentő jól hangzik.

Azt mondom ez az ideális, általában nem a technika ismeretekkel húzódoznak el az emberek az én tapasztalataim szerint, hanem a fejükben lévő katyvasz és mindenféle hiedelmek telik.

Ami visszatartja őket attól, hogy lépjenek, hogy cselekedjenek.

Én is ilyen voltam, nekem is a 4-5 év nem abból telt, hogy mindent tankönyvről tankönyvre megtanuljak, hanem a beidegződések, meg a mindenféle kupleráj a fejemben.

Mi késztetett téged arra, hogy vállalkozó legyél?

Én iszonyúan nem bírtam a bezártságot, rosszul voltam már a főiskola utolsó évében, aztán 2 évig voltam alkalmazott 8-16:30-ig néztem az órát. Nem értettem, hogy miért adott időben, adott helyen kell dolgozni, amikor az létező legkevésbé sem hatékony.

Tehát amikor július közepén kint 40 fok van, akkor ki kell menni strandra, meg kirándulni, meg biciklizni, az e-mailre, meg hajnali egykor is lehet válaszolni. Ha van egy mobilod meg egy laptopod, akkor ott, akkor és úgy dolgozhatsz, ahogy az neked tetszik. 7-8 éve egy ilyen gondolat eretnekségnek számított.

Amikor én ezt a főnökeimnek sorra felvetettem, akkor borzasztó kerek szemekkel néztek, hogy én mit is szeretnék és miért. Egy idő után engedtek csak hát egy picit. Pl. fél nap munkaidő szabadság, meg egy nap rugalmas munkaidő, de ez egy olyan cégben volt, ahol ez full szokatlan volt és totál kilógtam a sorból, és nem is lehetett ezt tovább feszegetni, úgyhogy mentem is tovább a dolgomra.

A következő kérdés az az lenne, hogy amikor az ember azt mondja online bizniszek, online üzlet akkor úgy igazából nem tudja elképzelni, hogy miről van szó, hogy mi áll mögötte. Adnál nekünk pár példát, hogy kikkel dolgozol együtt, kiknek tudsz segíteni, milyen online üzletekről van, szó mi az, ahol van, most a piacon lehetőség mit látsz Te, kik keresnek meg Téged inkább?

Ahogy az elején elmondtam mindenki abból indul ki, hogy ki, mit szeretne csinálni ezt nem mindig olyan könnyű megválaszolni, mert 4-5 évesen még tudtuk, hogy balerina, űrhajós, meg tűzoltó meg mérnök, meg nem tudom mi.

Aztán egy idő után huszonévesen mindenki csak úgy kicsit gúnyosan szoktam mondani, hogy hát ügyfélszolgálati munkatársként landol, de senkit nem akarok megbántani, aki ezt a szakmát űzi, csak úgy gondolom, hogy nagyon behatárolja az embereket ez.

Erre azonban vannak nagyon jó gyakorlatok, meg kérdések pl. a könyvemben megtalálod, hogy mit szeretnél csinálni és onnantól az én feladatom általában az, hogy onlineosítsuk. Pl. aki cégeket szeret talpra állítani és ebbe van nagy tapasztalata, mert cégvezető volt, meg tréningeket tartott meg mit tudom én, vele pl. íratok egy könyvet és akkor kiadjuk online, meg e-book-ot, meg videó-tanfolyam sorozatot, tehát hogy felköltöztetem az internetre. Automatizálom, hogy ne kelljen ő hozzá, csak a tudását képviselje.

Mindent lehet így online? Tehát egy offline üzletet is simán lehet online vinni?

Szerintem az esetek 99%-ában igen. Ha nem is úgy, ahogy az emberek gondolják, hanem néha kicsit a fejetetejére kell fordítani, de igen lehet.

Mondtad, hogy egyik legnehezebb dolog sok embernek azt megtalálni, hogy mi az, ami őket érdekli, mi az, amit szeretnek és utaltál a könyvedre. A könyvedben vannak ezzel kapcsolatban segítő kérdések, leírások, hogy hogyan jöhet valaki arra rá, hogy igazán mi az, amit szeret?

Pontosan, mert már sínre rakta őket a társadalmi megszokás és elvesztették a kapcsolatot ezzel, de erre vannak nagyon jó gyakorlatok, meg kérdéssorok. Csak hogy egyet mondjak, az emberek, amikor elkezdenek gondolkodni, hogy amikor úgy érzik, hogy repül az idő, akkor mit csinálnak.

akaraterő és döntéshozatal

Mi az a tevékenység, ha van olyan az életükbe, akár hobby, akár a szakmai része, akár a munkahelyen egy-egy aspektus, amikor leül valami elé és kettőt pislog és eltelt 4 óra? Az valami olyasmi.

Én pl. régen így voltam a grafikai dolgokkal, meg az ilyen részletes tervezéssel, amikor valamit ki kellett találni, valami műszaki dolgot, én úgy bele tudtam bonyolódni néha itthon éjszaka, hogy este 10-kor leültem és nem túlzással, de néha a madárcsicsergésre lettem figyelmes hajnalba. Annyira bele tudtam mélyedni, hogy elfelejtek enni, azért azt egy idő után észreveszem. Annyira elmélyülök bizonyos dolgokban, és ez tök jól jelzi azt, hogy ez egy olyan dolog, amit te szeretsz csinálni.

Te ezt a grafikai pályát ezt követted, folytattad is?

Ha nem is a pályát, de a szükséges grafikák nagy részét még a mai napig én csinálom, pl. a könyvem borítóját, vagy a sales oldalamnak a nagy részét én magam bütykölöm össze a vizualitását.

Már nagyon meg akartam kérdezi, hogy az új könyved miről szól? Mikor lehet megszerezni, hol lehet megszerezni? Mivel én már olvastam róla és engem rettentően érdekel. Miről szól ez a könyv?

Ez a könyvem kicsit tovább gondolja az első könyvemet, ami inkább egy ilyen motiváló sikertörténet, meg alap vállalkozói gondolkodásmódról szól, hogy a praktikus gyakorlati automatizálás. Ez a 3 lépés, amit mondtam az automatizmusok a vállalkozók és alkalmazottak 3 pillérje. Akkor ilyen bevétel többszöröző módszerek.

Az automatizálás, azt nem titkolom, meg nem is akarom elmismásolni, az egy drága dolog. Szoftverekkel meg alvállalkozókkal meg alkalmazottakkal körül venni magad az drágább, mint egyéni vállalkozónak lenni. Ezért előre célszerű megtöbbszörözni a jövedelem-építő folyamokat az irányodba egy-egy vállalkozással, hogy egyrészt ezt ki tudd finanszírozni, másrészt olyan jövedelmeket érdemes automatizálni, amelyeket könnyebb lehet automatizálni.

Mondok egy rossz példát, volt egy ismerősöm, akinek egy takarító cége van és több mint 80 alkalmazottja van. Ez tipikusan, még ha veszel 8 robotporszívót a műszaki áruházba, akkor is ez egy nehezen automatizálható dolog. De pl. olyan jövedelem ágak, hogy mondjuk, nekiállsz címkézni tisztítószereket. Vagy irodák számára szükséges papírtörlőtől kezdve akármit.

márkaépítés

Kialakítasz egy brandet és ugyanúgy a tisztító iparban maradsz, de sokkal jobban automatizálható, hiszen termékekről van szó, kereskedni kell vele, készletet gazdálkodni, árulni egy picit, hogy lehet fordítani a bizniszeken olyan irányban, hogy automatizálható, vagy automatizálhatóbb legyen, és te ki tudjál belőle szabadulni. Nemrég olvastam egy könyven egy tök jó kifejezést erre, hogy ez a személyes jelenlétedet nélkülözni tudja. Gyakorlatilag ez ennek az egésznek a lényege.

Néha ehhez az is szükséges, hogy egy picit megváltoztassátok a cég felépítését?

Igen. Sokszor, amikor engem marketinggel keresnek meg néha ott lyukadunk ki, hogy ilyen cégátrendezésbe, cégátalakításba kezdünk bele.

Van esetleg segítséged? Tehát az online üzlet egy rettentő összetett dolog tud lenni, hogyha az ember igazán jól csinálja és komolyan gondolja. Te egyedül csinálsz mindent? Illetve milyen segítségek állnak a rendelkezésedre?

Én is ugyanúgy az automatizálásban hiszek, bár itt kivételes az, hogy ez nekem a személyes küldetésem, meg az online sikertitkok, tehát tartok élő képzést meg tanácsadást, meg miegymást.

Itt azért nekem küldetésemből adódóan van személyes jelenlétem, de minden másra van csapat, tehát, hogy van Facebook-marketinges van weboldal készítő, van, aki a könyveimet segít megírni, szerkesztő, tördelő, nyomdász, a grafikusom. Ez, ugyanúgy amit nem szeretek csinálni, vagy esetleg már nincs rá időm, azok én is a saját módszertanom szerint kiszervezem.

A delegáció, most felsoroltál jó pár dolgot, amit Te ledelegálsz szakembereknek. Ezeket a szakembereket megtalálni, vagy egyáltalán kitalálni, hogy mire van szükséged ezek nagyon időigényesek, vagy ez jön tapasztalattal könnyebb, gyorsabb lesz?

Amikor az elején neki álltam, akkor ez egy borzasztó nehéz feladat volt, főleg Magyarországon. Külföldön vannak erre infrastruktúrák, Fiverr meg oDesk meg Freelance, meg különböző tanácsadó cégek, akikhez elmehetsz és megbízhatóak, szakemberek, régóta csinálnak bármi ilyesmit. Lerakod a kis tiszteletdíjukat és megcsinálják. Virtuális asszisztensek.

Nekem pl. anno két Fülöp szigeteki asszisztensem volt. Volt egy cég… Külföldön ez tök jól működött. Amikor a magyar online sikertitkokat raktam össze, akkor itt vért izzadtam mire megtaláltam a megfelelő szakembereket, mert egész egyszerűen itthon minden olyan új volt, még kicsit most is. Nincs kialakult infrastruktúra, kicsi a piac, nagyon sok az ilyen totál megbízhatatlan kókler, tanácsadó, aki elsőre nem annak tűnik, csak utána derül ki, hogy az. Ezeket az embereket cserélgetni, kirugdosgatni vagy szerződést felmondani ez egy hosszú folyamat volt.

Akkor most ez egy réspiac Magyarországon, úgy is lehet mondani, hogy ha valaki hallgatja és új üzleti ötletre van szüksége, akkor végül is most azt szolgáltattál neki. Egy koordinátori üzletág, ahol megbízható embereket gyűjtenek össze, ha esetleg ilyen még tényleg nincsen Magyarországon.

Próbálkozások vannak, de a Magyarország méretéből adódóan ez egy nehéz kihívás lesz, mindig is.

Most Magyarországon 10 millióan élnek.

Igen.

És tudod, hogy mennyi a határon túli magyaroknak a száma?

Azt olyan 4-5 millióra saccolják.

Akkor végül is 15 millió. A szoftverekről is beszéltél, az automatizáció az szoftverekkel kezdődik, legalábbis számomra és mondtad, hogy költséges és időigényes. Mi az, amit adsz a könyvedben ezzel kapcsolatban?

A jelenleg már megjelent könyvemhez van egy letölthető eszköztár, amibe szerintem több mint 100 olyan kipróbált és általam is használt szoftvert gyűjtöttem össze, amiket én is használok, valamelyikkel csak egészen apró dolgokat lehet automatizálni, valamelyikkel pedig komplex folyamatokat.

Ezeket az elmúlt 7 évben én mind kipróbáltam, kiteszteltem, több 10 ezer dollárt költöttem ezekre, hogy megtaláljam azt, hogy melyik a legjobb, melyik hogy működik, melyiket a legegyszerűbb használni, mert néha vannak olyan szoftverek, amik, hű de sok mindent tudnak, de hát leülök elé és úgy érzem magam, mint a NASA irányítópultján ülnék.

Viszont vannak sokkal egyszerűbb és nagyon jó szoftverek. Komplett több mint 30 oldalas már ez a gyűjtemény. Amiben ezeket a szoftvereket megmondom, hogy miket használok, mire.

Sok helyen lehet olvasni, hogy az online marketing a király manapság, mert az egész világ online van, és nem csak elérhetsz akárkit, akárhol hanem be is tudod célozni a célcsoportodat, méghozzá kínosan pontosan és a részletekig.

Lehet hallani különböző tanácsokat is, mint pl. a közösségi média egy muszáj, de max. 2 helyen legyél fenn és csak arra koncentrálj. De olyan tanácsokat is olvasok, hogy annyi helyen legyél fenn, amennyin csak tudsz és amennyin csak lehetséges, látod Te is, hogy nagy az ellentmondás. Mint az élet minden területén. Neked nagyobb rálátásod van az igazságra.

Mi az igazság ezzel kapcsolatban? Tehát a közösségi médiával kapcsolatban pl. mik a legfontosabb dolgok, amik muszáj, hogy meglegyenek, hogyha elindítasz egy online vállalkozást? A legelején mi az, ami muszáj?

Hol is kezdjem? Közösségi média az tényleg nagyon fontos, abszolút nem vitatom, de itt megint csak a filozófiámat kell, ide keverjem. Mit szeret az ember csinálni, meg mit akar. Közösségi média az egy irdatlan idő és energia-zabáló dolog.

Fönn leszel és érdemes egyébként több helyen fönn lenni Instagram-on, Facebook-on, ha külföldi cég, akkor Twitter-en, most már jön föl a Snapchat, Youtube is most már közösségi médiafelület kezd lenni. Ezeken mindenhol ott vagy és ott akarsz lenni és gyártod a tartalmat és reagálsz a likekokra kommentekre, üzenetekre ott az életbe nem leszel automata szabad vállalkozó, hanem napi 16 órára odaláncoltad magad a laptopod elé.

Ez még csak a közösségi média. Itt is azt kell átgondolni, hogy kihez szeretnél szólni, milyen gyakran és az Te szeretnéd e csinálni. Én nem csinálok abból titkot, hogy én a saját facebook marketingemet nem én csinálom, mert nekem erre se kedvem se kapacitásom egésznap ott ücsörögni, és állítgatni, meg kattintgatni, meg hirdetési kreatívokat csinálgatni.

Viszont tudom, hogy szükséges és szükséges közösséggel kommunikálni is. De megint csak a célodhoz, meg a lehetőségeidhez mérten kell ennek a mértékét megválasztani, hogy tényleg választasz egyet, kettőt, vagy tényleg mindenhol ott akarsz lenni és akkor a csapból is te kell, hogy folyjál.

KÉRD az AJÁNDÉK önfejlesztő eBook-ot INGYEN most:


Ez érdekes, hogy ezt mondod, annyira örülök neki, mivel hogyha én automatizálást hallok, akkor rögtön a szoftver ugrik be, de Te annyira jól rávilágítottál az emberi tényezőre, és erre olyan sokan nem gondolnak, hogy mennyire fontos ledelegálni embereknek, hogy Te arra tudj fókuszálni, amiben nem csak jó vagy, hanem amit élvezel is. Mert, hogy igazán úgy tud egy vállalkozás is gyorsabban fejlődni, hogyha ebből a szemszögből közelíti meg a dolgokat. Olvastam a Kanári-szigeteki alkotói szabadságodról, képeket is láttam. Mi történt ott, illetve miről szólt ez az alkotói szabadság, és mikre jöttél rá?

Akkor találtam ki az új könyvem koncepcióját, meg a saját problémáimmal is szembesültem. Ahogy mondtad Te is, hogy az online marketing nagyon fontos, és minden az interneten van ez is átment egy olyanfajta fejlődésen, hogy nagyon terebélyes, nagyon bonyolult, nagyon gyorsan változik.

Aki ül ebbe benne és elindult egy olyan álommal, hogy tényleg egy laptoppal szabadon akár a tengerpartról, kicsit közhelyesen pár kattintással tudjon boldogulni. Most nem azt mondom, hogy milliárdokat, de annyit keresni, hogy szabadon, boldogan élhessen. Az ma igen csak küzdelmesen tudja ezt a dolgot megvalósítani.

Mert az online marketing 10 ezerszer bonyolultabb lett, mint mondjuk 6-7 évvel ezelőtt. Ezzel magamat is szembesítenem kellett, fogtam magam, meg a páromat és elszakadtunk ettől az egésztől egy hétre fizikailag is, meg jó távol mentünk, meg napsütés meg tengerpart meg miegymás és akkor gondolkoztam ezen, hogy hova tart ezt az egész, meg hogy más embereknek milyen problémái vannak e tekintetben, és hogy tudok ezen segíteni.

Gyakorlatilag ezt szültem meg így egy hét alkotás után, hogy ezen kell változtatni, hogy az emberek ne egyéni vállalkozóként akarjanak 16 órát ott ülni a laptop előtt és minden szart maguk megoldani, hanem kezdjenek el magukra úgy gondolni, mint egy ilyen forgalomirányító. Nem Te ülsz és csinálsz dolgokat, hanem Te csak áramoltatod a feladatokat, kitalálod a dolgokat és azt is kitalálod, hogy mit, ki, hol és miért csináljuk meg.

Amikor mindent én akarok csinálni és gondolom Te is hallottad ezt a tévhitet, hogy ha azt akarom, hogy valami jó legyen, akkor nekem kell csinálni. Ez az egyik legnagyobb tévhit. Ahogy Te is mondtad átmenni vezetővé, amikor Te vagy az agy, végül Te csak irányítasz ez az online sikertitoknak is akkor az alap ötlete. Budapesten tartod a tréningeket? Ezt meg akartam kérdezni, mert én szombathelyi vagyok.

Budapesten tartom, bár most az egyiket kiadtam video-tanfolyam formájába, szóval én is igyekszem automatizálni magam és azt már bárhonnan a világon meg lehet nézni.

Ezt honnan lehet elérni?

onlinesikertitkok.hu/ötletakadémia

Említetted, hogy a pároddal voltál ezen az alkotói szabadságon, Ő is veled dolgozik, vagy Ő más vonalakon fut?

Nekem is sokat segít, de van saját marketinges feladatköre is egy másik cégnél.

Milyen fontos szerepet játszik neked az önfejlesztés az életedben?

1 számú fontosság szinte. Én is voltam UPW?-n, ahogy Te.

Mikor voltál?

Én 3X is voltam.

Ez aztán a teljesítmény.

Voltam egyszer Date With Destiny-n is itt Palm Springs-ben.

Na, most aztán irigy vagyok. Ott gondolom a pároddal voltál, mert az arról szól?

Mindenhova cipelem a párom, úgy egészséges, hogy együtt fejlődjünk, mert különben súrlódásokat okoz.

Ez történik, amikor egy pár együtt van és két irányba fejlődnek és akkor 10 év után egymásra néznek, és nem ismerik fel egymást.

Még az határeset, ha más irányba fejlődnek, de az egyik sehova a másik meg nagyon, az még problémásabb lehet.

Katasztrofális. Említetted, hogy Date With Destiny-be az Tony Robbins-nak egy 6 vagy 7 napos tréningje, ahol a párkapcsolatokról van szó, oda általában mindenki párral megy és ott a kapcsolatotokon dolgoztok. Mennyire vonod be a párodat a Te online bizniszedbe, illetve milyen kihatással van a vállalkozás építés a kapcsolatotokra?

Annyit pontosítanék, hogy a Date With Destiny-be egy nap van a párkapcsolatról, az szélesebb, az egész életedet meg a személyiségfejlődésedet átfogó dolog. 6 napos egyébként és mindenről van szó, ami az életedben fontos, tehát az életcélod, spiritualitás, egészség, sport, párkapcsolat, emberi kapcsolatok, biznisz, pénz mindent átfed, de van egy fókusza, a párkapcsolat építés.

Ami nekünk nagyon tetszett egyébként, nagyon jó hatással van az önfejlesztés bárkinek, bárhol, bármikor, akár párkapcsolatban van akár nem nagyon jó hatással van, ha komolyan veszi, pláne, ha a párja is partner ebben.

Onnantól közös nyelvet beszéltek, sokkal jobban megértitek egymás, gondolatait, hozzáállását, sokkal jobban felfogod az egész életed. Ki milyen típus, ki milyen típusra vágyik, ki hogy kommunikál. Szerintem a párkapcsolati problémák 4000%-a az kommunikációs félreértésen múlik. Ez így egy csapásra eltűnik.

Ilyen wow élményből minden napra jut 50, hogy wow ez tényleg így működik. Ezeket mind meg lehet beszélni, nem tudom mozi után, vagy étterembe, vagy kutyasétáltatáskor, vagy kávézóban, cukrászdában, bármilyen minőségi párkapcsolati programon sokkal több a közös téma, sokkal jobban megértitek egymást, a világot, ezt nehéz szavakba önteni, hogy ez milyen jótékony hatással van.

Te Budapesten is nőttél fel?

Igen.

Mesélj nekünk egy picit azokról az időkről, amikor kikerültél az iskolából és elkezdtél dolgozni, milyen idők voltak azok neked?

Nehéz útkereső idők voltak, én elég hajmeresztő dolgokba is belekezdtem, hogy ne kelljen alkalmazottnak legyek pl. főiskola alatt felvettem a diákhitelt és elkezdtem belőle tőzsdézni.

Ezt senkinek nem ajánlom már bár nekem jól sikerült. Az első komolyabb összegeimet így kerestem meg. Diákhitelből a magyar tőzsdén, főiskola alatt, de aztán hamar rájöttem, hogy ez egy elég veszélyes történet, mert különösebben nem értettem hozzá, inkább csak szerencsém volt. Aztán belesodort a klasszikus alkalmazotti létbe. Hiába tiltakoztam ellene az idő telt, a diplomázás eljött, nem nagyon volt más lehetőség, mint alkalmazottnak lenni.

HR tanácsadó cég, meg ilyen internetes dolgokba kezdtem bele. Egy toborzás kiválasztó cégnek csináltam akkor a weboldalát meg az online marketingét, meg minden ilyesmit. Az volt az első ismerkedésem az internettel, de akkor még alkalmazottként és nem saját pénzkeresési szándékkal, de nagyon tetszett akkor is.

Az internet, meg a technológiák, meg a szoftverek, totál lenyűgözött. Ott kezdtem el azon gondolkodni, hogy hogy is kellene ebbe a dologba bele váltani. Az alkalmazott lét azért valamilyen szinten kényelmes. Tehát fix fizu, más mondja meg, mit csinálj, jó csapat, fiatalok voltak, jó fejek buliztunk, csapatépítettünk stb. Hiába éreztem magamban a tiltakozást, 2 évig ott maradtam, aminek tükrében totálisan átérzem azoknak a hallgatóimnak a helyzetét, akiknek nehéz váltani. Hiába ég benne a vágy az önmegvalósításra.

Azért a mai cégek ügyesen ki tudják találni, hogy hogy marasztaljanak ott és, hogy legyen épp eléggé izgis, de csak kicsit uncsi, meg hogy fizessenek pont annyit, hogy belenyugodj, de ne is tegyél olyan sokat azért, hogy változtass. Szóval ebben ültem 2 évet, ami ebből a szempontból jó volt, a kötöttségek és bezártságok szempontjából rettenet.

Utána kezdtem el kiszabadulni, saját vállalkozások, meg megint egy kicsit a tőzsde, meg megint marketing vezetői feladat, meg ilyen, olyan, amolyan dolgok. Így landoltam abban a cégben, ahol online bizniszeket tudtam felépíteni, meg menedzselni, ami jó pár 100 ezer dolláros forgalmat elért, ami kisvállalati magyar viszonylatban szerintem egy szép teljesítmény. Pláne külföldre és akkor ezt a tapasztalatomat forgatom bele tanácsadásokba, tréningekbe, miegymásba.

Külföldön is dolgoztál?

Külföldre, én mindig Magyarországon éltem, de a dolgok, az alkalmazottak, a projektek azok mind külföldre voltak. Angol nyelven nemzetközi piacra stb.

Angolul Te a főiskola alatt tanultál meg?

Főiskola alatt ez a konyhanyelv, heti 3x másfél órában úgy lehet tanulni angolul, hogy döcögve, de amikor az ember gyakorlatban minden nap angolt kell, használjon, na, akkor ráragad az emberre. Mindenkivel angolul kommunikálni, angolul felvenni a telefont, meg weboldalakat írni, akkor ragad rá az az igazi gyakorlati angol. Kimenni Amerikába tárgyalni, weboldalt venni, vagy egy képzésre kimenni. Gyakorlatban ott lehet megtanulni igazán angolul.

Akkor bedobtad magad a mélyvízbe és muszáj volt megtanulnod angolul, nem volt nagyon más választásod.

Igen, de ez a kedvező muszáj, tehát ha már így alakult csak több leszel tőle, meg nem nyelvtanórákon fogsz szenvedni tankönyvből, hanem a gyakorlatban.

Mi volt eddig a legnehezebb dolog, amin keresztül mentél az életedben? Lehet ez szakmai, de akár magánéleti is.

Nekem a karrierváltás ebből az online biznisz portfólióból az online sikertitokba az nagyon nagy döccenővel járt. 26-28 éves lehettem, amikor ez az egész kihullott a lábam alól. Az egy üzletileg, anyagilag, emberileg is egy nagyon nagy mérföldkő volt. Gyakorlatilag csődbe mentem, mindent elvesztettem, ami furcsa, hogy 28 évesen.

Egy 28 éves embernek nem nagyon van mit elveszteni, nekem úgy alakult, hogy volt részesedésem, meg tulajdon részem is kellett volna, legyen ezekben a bizniszekben, amik aztán nem lettek. 3-4 évem ráment, hogy felépítsem, a tulajdonosoknak a vitái mentén ez az egész széthullott és én kipottyantam belőle anélkül, hogy megkaptam volna, ami engem illet.

Ez nagyon rosszul érintett emberileg, anyagilag, minden tekintetben. Ami nagy hibám volt, hogy mindent egy lóra tettem fel, minden bevételem, minden tulajdon részem ehhez a portfólióhoz kötődött. Amikor ez szétesett, akkor nekem is mindenem szétesett.

A tőzsdéről van szó amúgy?

Nem ez az online bizniszek. Voltam egy ilyen vállalkozói közösségbe, ahol ezeket az online bizniszeket felépítettük 3-4 év alatt mindenféle nemzetközi dolgokat, volt társkeresős volt szoftveres, tőzsdeszoftveres, mindenféle pénzcsináló weboldalakat építettünk föl. Ebből rengeteget tanultam, rengeteget profitáltam, rengeteg sikert értem le. Ez szinte egyik napról a másikra szétesett.

Végül is másokkal társultál és az a cég, amin belül ezt csináltad az esett szét.

Igen ez a vállalkozói közösség, ezek ilyen viták és konfliktusok mentén darabokra hullott sajnos.

Mi a legjobb tanács, illetve ötlet, amit mostanában kaptál és megvalósítottad?

Jó sok van, a legjobbat nehéz kiválasztani. Mostanában, amit megvalósítottam, ha nem is mostanában, de a könyvírás az ilyen. Ami egy olyan tanács volt, amit évekig halogattam, egyrészt, mert azt hittem mennyire komplikált könyvet írni, aztán kiderült, hogy nem.

Nem is éreztem magam hogy, na, most… Könyvet írni az átlagember meg szerintem én is olyan nagy magasztos dolognak tart. Aki könyvet ír, az hirtelen valamitől több lesz.

Amikor ezen végig mentem rájöttem, hogy egy Word-dokumentum kell hozzá, meg pár szakember, aki ezt csinálja és előtte én ilyen 30 fős tréningeket tartottam. Limitált volt azoknak az embereknek a száma, akiket én el tudtam érni, aki el tudott jönni Budapestre, aki ráért azon a hétvégén, aki megengedhette magának stb.

Alkalmanként volt 30 ember mondjuk. Azt éreztem, hogy az én küldetésem kicsit lassan fog haladni. Amikor ez leesett nekem, hogy a könyv az, ami bárkihez, a világ bármely pontján el tudok jutni. Nem egy nagy pénz mindenki megengedhet magának egy könyvet, a történetemet, meg a filozófiámat el tudom juttatni, és tényleg így lett.

Most már 1700 db fölött járunk, ennek nagyon örültem, hogy ezt a tanácsot megvalósítottam és nagyon bosszant, hogy két évig ültem rajta. Ha 2 évvel hamarabb csinálom ezt, akkor már sokkal előrébb járnék.

Miért egyszerű a könyvírás? Mit tanácsolsz azoknak, akik könyvíráson törik a fejüket, de igazából még nem szánták rá magukat?

Könyvírás nagyon egyszerű a gyakorlatban, nyitsz egy Word-dokumentumot és elkezded kalapálni a billentyűzetet. Az összes többi, ami mögötte van az szerintem misztikum. Hogy ez majd drága lesz, ez majd egy nyomdával kell megállapodni, egy kiadót kell keresni, aki hisz benned, ez mind mese.

Ha Word-be belepötyögted a gondolataidat, onnantól lépésről lépésre nagyon világosan és egyszerűen könyvet lehet belőle formálni. Lehet találni egy szerkesztőt, akit fölveszel, nem azt mondom, hogy jelképes díjért, de bárki megengedheti magának szerintem, akkor Ő kipofozza és könyv lesz belőle. Találsz még valakit, aki tördeli, megint csak elérhető emberek, normál áron, Magyarországon is stb.

Utána találsz egy nyomdát, annyi van, amennyi kell, könnyű rendelsz, mondjuk 500 db-ot és kész, írtál egy könyvet. Aztán onnan, hogy hogy adod el, meg kinek, nyilván egy összetettebb dolog, meg azon kell egy kicsit agyalni, de hogy túl van misztifikálva az egész és én is túl misztifikáltam az egészet. Kicsit kishitű is voltam, hogy az én gondolataimra mégis ki lenne kíváncsi, mit tudok én adni az embereknek egy könyvben.

Furcsa mód az elején 300 db-ot rendeltem összesen. Azt hittem, majd a kis e-mail listámról majd egy 100-at megvesznek. Vagy akik eddig voltak a tanfolyamaimon, a maradék 200-at meg a jövendőbeli tréningeken így árulgatom, meg az interneten. Ehhez képest 2 hét alatt elfogyott a 300 db. És még 500 az első hónapban. Már a harmadik adagot rendeltem, most már ezresével rendelem. Tehát az emberek saját kishitűsége is belejátszik szerintem, ahogy az enyém is belejátszott.

Ezt nagyon örülök, hogy megemlítetted, mert szerintem az emberek többségénél probléma pont ez, hogy nem hisznek magunkba, hogy kishitűek és nem mernek nagyban gondolkodni. Erre ezzel a példával most nagyon-nagyon jól rávilágítottál. Megkérdezhetem kb., hogy mennyibe kerül egy könyv kiadása nulláról a végéig? Amikor leülsz gépelni, addig, hogy ott van kezedben a kész könyv.

Attól függ, hogy építed föl, ez lehet drága is meg olcsó is. Én 10 ezer forintból csináltam az egészet, de úgy kezdtem el árulni, hogy önfinanszírozó legyen.

Akinek nincs félmillió forintja erre előfinanszírozni, akkor az megcsinálhatja azt, hogy megcsinálja a koncepciót, kitalálja, megírja, feleszi a webre és előrendelhetővé teszi pár hétig, és ha rendelnek belőle 100 db-ot, akkor gyakorlatilag előfinanszíroztad a dolgot.

Előbb bejött a pénz és csak utána kell elkölteni. Ha nem akarod ezt komplikált vagy egyszerűbb előfinanszírozni, akkor kb. egy kisebb szériás magánkiadás félmillió forintból megvan.

Köszönjük az információt. Annyira sok hasznos információt kaptunk tőled. Nagyon fontos dolgokról volt szó, a vállalkozásokkal kapcsolatban. Egy-egy pontot épphogy csak érintettünk, tényleg, ha ebbe bele akarnánk menni Tamás, szerintem akkor mi napokig itt ülnénk és beszélnénk róla.

Csatolakozz a Facebook oldalunkhoz:

Ajándék önfejlesztő eBook

KÉRD az AJÁNDÉK önfejlesztő eBook sorozatot INGYEN most:

Évek alatt összegyűjtött abszolút hihetetlen tippekkel és trükkökkel az önfejlesztés területéről, melyekkel garantáltan maradandó változást érsz el életedben. FOGADD NAGY SZERETETTEL.

Andrade Anita

A szerző

Andrade G. ANITA
Önfejlesztő tréner és EREDMÉNY COACH

További részletek >>

© Copyright  2020-2022   |   Andrade Anita by SikerGuru    |   Adatkezelési szabályzat    |   Általános felhasználási feltételek 
 Minden jog fenntartva   |   Email: anita@siker.guru