Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Egy csomó önbizalom növelő tipp

Elhoztam egy csomó önbizalom növelő tippet csak neked és csak itt. Vágjunk is bele a közepébe.

A mai nap témája az egyik legkeresettebb téma az interneten. Egy olyan téma, ami a legtöbb embert foglalkoztatja. Valóban egy olyan téma, amelyet ha egy kicsit áttanulmányozunk, akkor bizony sokkal sikeresebbek lehetünk az életben. Ezzel együtt sokkal boldogabbak és kiegyensúlyozottabbak is.

Ez a téma ma a magabiztosság.

Hogyan növeljük a magabiztosságunk? Hogyan legyen nagyobb önbizalmunk? Arra bizony rengeteg tipp, ötlet, tanács van odakinn, és most ezekből csipegettem nektek és összegyűjtöttem jó párat, amit most szeretnék veletek megosztani.

Ezt a pár tippet, ezeket általában mindenhol olvasom, ezekkel általában mindenhol találkozom, ezekről általában mindenki beszél. Tehát nagy valószínűséggel mondhatom, hogy ezek a tippek azok, amik a legjobban hozzájárulnak ahhoz, hogy neked magasabb önbizalmad legyen és magabiztosabban törtess előre az életedben.

Rögtön itt van az első:

1. Megerősítések

Tudom, mennyire ismered a megerősítéseket, vagy mit hallottál róluk. Általában egy nyugodt, ellazult állapotban a tudatalattid sokkal fogékonyabb az agyprogramozásra. Illetve az újra programozásra és az új információknak a befogadására. Ekkor szokták ajánlani, hogy végezzünk megerősítéseket, mert ekkor a leghatékonyabbak. Ezt akárhogy csinálhatod.

Leírhatod egy 5X7 cm-es kis papírra a kis mondataidat, ráragaszthatod a tükrödre, hogy minden reggel és este azokat tudd olvasgatni, hajszárítás közben, fogmosás közben. Ily módon extra időráfordítás NÉLKÜL programozd az agyadat. Hát nem fantasztikus ötlet?

KÉRD az AJÁNDÉK önfejlesztő eBook-ot INGYEN most:

Továbbá, hogyha a tükör előtt állsz, akkor a saját szemedbe nézve is mondhatod és úgy sokkal hatékonyabb válnak a megerősítéseid. Immáron ez is többszörösen bizonyított tény és nem vita tárgya. Azt is mondják, hogy ébredésnél és elalvás előtt automatikusan egy ellazult állapotban van a tudatalattid. Így ezt az időszakot szokták ajánlani a megerősítések alkalmazására.

Ebbe most annyira nem is nagyon megyek bele. Bár a megerősítésekről nagyon sokat lehetne mesélni, de inkább csak hozok egy példát.

Így hangzik:

“Napról-napra magabiztosabb, lelkesebb, energetikusabb, pozitívabb és merészebb ember vagyok.”

önbizalom

Ez az én egyik megerősítésem volt, de te döntöd el, hogy te milyen ember akarsz lenni. Így te döntöd el, hogy milyen szavakkal tűzdeled tele a megerősítéseidet és hogy mire akarsz fókuszálni egész nap. Milyen emberré akarsz egyszerűen válni?

Az önbizalom hiányával rettentő sokan küzdenek manapság. Sőt, a népesség nagyobb százaléka valamilyen szinten szenved önbizalomhiányban és erre rettentő sok ember felépítette egész karrierjét. Önbizalomtréningeket csinálnak, rettentő sok könyv, hanganyag, online tréning van kinn, igaz? Amik szerintem általában nagyon-nagyon jók.

Mivel léteznek, ebből mindenképpen profitálnunk kell, egyet értünk?

De mi is azaz önbizalomhiány. Gyorsan ezen átmennék, mert szerintem ez annyira szubjektív.

Mindenkinek mást jelent az, hogy alacsony az önbizalma, nincs elég önbizalma, nem elég magabiztos. Neked, mint jelent? És mégis, hogyan ismerhetünk egyáltalán meg egy alacsony önbizalmú személyt? Nos, biztos te is ismersz pár ilyen embert. Figyeld meg, hogy ezek a tulajdonságok, amiket most fel fogok neked sorolni mennyire igazak arra az emberre, akiről azt gondolod, hogy alacsony az önbizalmuk, rendben?

Na, itt is van:

Az alacsony önbizalommal rendelkező emberek nagyon kritikusak és féltékeny típusok. Sokat pletykáznak másokról és nem tudnak saját magukon nevetni. Ha egy társaságba valakik összenevetnek ideges lesz, és azt gondolja, hogy rajta nevetnek. Történt már veled ilyen? Velem mindenképpen történt ilyen.

A mai napig, ha társaságba vagyok és valaki nevet azt gondolom, hogy rajtam nevetnek. Nem! Nem azért, mert nagy az egom és azt hiszem, hogy körülöttem forog a világ, hanem ez az alacsony önbizalomnak az egyik jele. Na, de menjünk tovább. Általában az alacsony önbizalommal rendelkező emberek nagyon hangosak, nem öltözködnek megfelelően és nem higiénikusak. Ha alkoholt isznak, akkor általában túlzásba viszik, és sokat káromkodnak.

KÉRD az AJÁNDÉK önfejlesztő eBook-ot INGYEN most:

Soha nem küldene vissza egy alacsony önbizalommal rendelkező ember egy túlsütött húst egy étterembe, mert szégyellené magát. Nem akar kritizálni, nem akar másoknak gondot okozni, mert azt akarja, hogy szeressék. Mindent megtesz azért, hogy mások szeressék és elnyerje az embertársai elfogadását. Habár ezzel amúgy mindent tesz, csak pont, hogy nem elfogadást nyer. De persze ez csak pár alaptulajdonság és szerintem ebből mindenkiben megtalálható egy pici. Bennem legalábbis igen. De az alacsony önbizalmon lehet dolgozni folyamatosan önfejlesztéssel, személyi fejlődéssel.

Na, de nézzük is meg rögtön a második pontunkat, hogy hogyan dolgozhatunk ezen a való világban:

2. Modellezés

A modellezésről, mint NLP technikáról, a Tony Robbinstól hallottam rettentő sok mindent. A modellezést egyszerűen be lehet vetni. Nincs más dolgod, csak keresni egy olyan embert, aki szerinted nagyon magabiztos és egyszerűen megfigyelni, hogy hogyan viselkedik egyes szituációkban és lemásolni azt.

Ez ahhoz lehet hasonló, mint amikor keresel egy mentort, megtalálod azt a mentort és engeded, hogy tanítson. Vagy esetleg ha egy híres emberről van szó, akivel mondjuk nem léphetsz személyes kapcsolatba, akkor ugyanúgy megnézheted a videóit, hallgathatod a hanganyagait, olvashatod a könyveit és megfigyelheted, hogy hogyan viselkedik a személyes sztorijai által. Hogyan reagál egyes szituációkban és ebből tanulni, ezt lemodellezni és ezt gyakorolni. Egyszerűen hangzik? Mert az is.

És amúgy ehhez nagyon közel áll a következő pontunk, ami pedig:

3. Válogasd meg a barátaidat

Vagy válogasd meg azokat az embereket, akikkel nap, mint nap együtt vagy. Nem feltétlen a legjobb barátról beszélek, vagy a szüleidről vagy egy nagyon közeli családtagról, hanem azokról az emberekről, akikkel a nap legnagyobb részét eltöltöd.

Na most, hogyha egy munkahelyen dolgozol, vagy egy vállalkozásod van, akkor ezek lehetnek a vevőid, lehetnek a munkatársaid, lehetnek a beszállítóid. Persze őket nem tudjuk mindig megválogatni, de bizony vannak olyan esetek, amikor ez nagyon is lehetséges.

Itt is ugyanúgy, mint egy mentorral ki tudsz keresni célzottan olyan embereket, akikre felnézel, mert magabiztosak és nagy az önbizalmuk, és egyszerűen több időt töltesz velük, többet jársz el velük társaságba, elhívod őket ide-oda, többet vagy kapcsolatban az ilyen emberekkel, akkor alapban fogsz tőlük tanulni, nem igaz? Mivel igen, az emberek, akikkel együtt vagy rettentő nagy hatással vannak az életedre. Ez tény. Ebbe egyetértünk. Igaz?

4. Általános önbizalom növelő tippek, amik egyértelműek

Akkor persze vannak ezek az általános tippek, amik szerintem egyértelműek. Az ember öltözködjön jól, adjon magára, mert igen is hogy a ruha teszi az embert, húzza ki magát, álljon egyenesen, az a kézfogás legyen erőteljes, szilárd és magabiztos, hogy átjöjjön rajta egy erős, megbízható karakter.

És az egyik kedvenc tippem – ezt nem is tudom még az egyik ismerősömtől hallottam jó pár éve – hogy hogyan mész, nagyon fontos. Amúgy ezt is lehet gyakorolni, ezt is meg lehet tanulni. Ő mondta nekem, hogyha mész, akkor koncentrálj arra, hogy a sarkaddal érintsd a talajt. Végiggörgeted rajta az egész lábadat és a lábujjhegyeiddel is egy kicsit megnyomod, hogy az is érintse a földet és ez egy magabiztos megjelenést fog neked kölcsönözni, akarva-akaratlanul is.

És persze még itt van az is, hogy mindig legyél ápolt, haj, körmök nagyon fontos.
Ide tartozik még egy olyan tipp is, hogy sportoljunk.


Mivel a mai nap most már elég bizonyítékot sikerült összeszednünk ahhoz, hogy tudjuk a rendes alvás, a sportolás, az egészséges táplálkozás
mind alapjában véve befolyásolja a hangulatodat és a hatékonyságodat, ami aztán persze kihatással lesz az önbizalmadra és a magabiztosságodra is.

Az utolsó előtti tipp következik:

5. Lélegezz!

Most ez akármilyen hülyén is hangzik, hogyha mély lélegzetet veszel többször a nap folyamán, akkor megengeded, hogy több oxigén jusson az agyadba, a vérkeringésedbe. Ez automatikusan le fog téged kicsit nyugtatni, így relaxáltabb leszel, ami fontos egy nagyon feszült szituációban. Így jobban tudod irányítani a gondolataid, a testedet tudatosan hordozod, így egy magabiztosabb fellépésed lesz.

KÉRD az AJÁNDÉK önfejlesztő eBook-ot INGYEN most:

És ez az utolsó pont, ahova most elérkeztünk ez a kedvenc pontom és én ezt annyira sokszor használtam az életem folyamán is ez pedig:

6. Készülj fel!

Nagyon nehéz úgy magabiztosnak lennünk, hogyha fittyet hányunk a munkánkra, fittyet hányunk arra, hogyan nézünk ki, hogyan viselkedünk másokkal.

Ha nem fektetünk be elég energiát az életünk jobbá tételébe, akkor azt tudatosan és tudat alatt is tudjuk, hogy nem vagyunk elég jók. Mindig készüljünk fel. Ez annyira fontos. Gondolj csak például egy vizsgára.

Ha a vizsga előtt tanultál, rendesen felkészültél, akkor amikor besétálsz abba a vizsga terembe már alapba sokkal magabiztosabban sétálsz be. Magasabban tartod a fejedet, jobban ki vagy húzva, mélyebbeket lélegzel és bizony amikor leülsz és elkezded írni azt a vizsgát nagyobb önbizalommal, jobban felkészülten biztos, hogy sokkal jobban is fog sikerülni az a vizsga.

készülj fel

Itt végül is nem is arról van szó, hogy a vizsga hogyan fog sikerülni, mert alapban persze, hogyha jobban felkészülsz jobban fog sikerülni a vizsga, ez tényleg csak logika.

A lényeg az, hogyan sétálsz be, hogyan beszélgetsz az emberekkel, hogy hogyan viselkedsz. Mivel fel vagy készülve és bízol magadban, mert tudod, hogy beletetted a munkát, ezért sokkal magabiztosabb leszel, ami pedig ki fog belőled sugározni és az embertársaid is hidd el meg fogják érezni.

De ez csak egy példa volt a vizsgával.

Ez a való világban is így működik és még annyit meg szeretnék itt említeni, – és amúgy ezt az én példám alapján – hogy például, ha egy előadást tartottam, arra mindig nagyon pontosan felkészültem. Most is erre a podcast adásra összeírtam a pontokat, amiről szeretnék beszélni, átgondoltam őket és persze ez a másik vállalkozásomban is megmutatkozik.

Mindig nagyon szeretek felkészülni, mivel én régebben rettentően küszködtem önbizalomhiánnyal. Rájöttem, hogy ha nagyon felkészülök, sokkal több munkát belerakok, sokkal komolyabban veszem magam és elvárom másoktól is ugyanúgy, hogy engem sokkal komolyabban vegyenek, így kivívom magamnak a tiszteletet a saját fejemben, mert itt kezdődik minden. Így én is sokkal magabiztosabb leszek, mert tudom, hogy mi van a hátam mögött és ez kisugárzik.

És én ezt az egy taktikát a mai napig használom, és nagyon tudom nektek is ajánlani. Ha úgy érzed, hogy jól felkészültél, akkor még nyomj rá egy picit, hogy még jobban fel legyél készülve. Majd figyeld meg, hogy hogyan fogsz viselkedni, hogyha tényleg nem summogod el, nem veszed félvállról a dolgaidat, hanem rendesen, lelkiismeretesen felkészülsz, nagyon komolyan veszed a munkád, komolyan veszed magadat is és meg fogod látni, hogy akkor a környezeted is teljesen máshogy fog reagálni.

Talán meg is fogják jegyezni, hogy “wow mi történt veled, sokkal magabiztosabb vagy”.

Csatolakozz a Facebook oldalunkhoz:

Ajándék önfejlesztő eBook

KÉRD az AJÁNDÉK önfejlesztő eBook sorozatot INGYEN most:

Évek alatt összegyűjtött abszolút hihetetlen tippekkel és trükkökkel az önfejlesztés területéről, melyekkel garantáltan maradandó változást érsz el életedben. FOGADD NAGY SZERETETTEL.

Andrade Anita

A szerző

Andrade G. ANITA
Önfejlesztő tréner és EREDMÉNY COACH

További részletek >>

© Copyright  2020-2022   |   Andrade Anita by SikerGuru    |   Adatkezelési szabályzat    |   Általános felhasználási feltételek 
 Minden jog fenntartva   |   Email: anita@siker.guru